Oficjalny dystrybutor dla branży AUTO i MOTO na terenie Polski
Oferta profesjonalnie dostrojonych układów wydechowych REMUS skupia się przede wszystkim na wersjach benzynowych popularnych i atrakcyjnych modeli samochodów. Oferowane układy dostępne są zawsze w wersji HOMOLOGOWANEJ. W przypadku niektórych modeli możesz zamówić również wersje PERFORMANCE o większej wydajności, które jednak również spełniają wszystkie normy w zakresie emisji spalin. W większości przypadków układy wydechowe możesz dostosować do swoich potrzeb, wybierając końcówki wydechu zgodnie ze swoimi preferencjami. Jeśli nie jesteś zorientowany w kwestiach technicznych, zalecamy zapoznanie się z poniższą krótką instrukcją przed odwiedzeniem naszego katalogu (sklepu internetowego). Jednak zawsze możesz liczyć na to, że nasze układy zostały perfekcyjnie dostrojone do Twojego samochodu w komorze akustycznej, co gwarantuje doskonałe brzmienie, które nigdy nie będzie irytujące – ani dla Ciebie, ani dla Twoich pasażerów. Wszystko to dzięki wieloletniemu doświadczeniu firmy w projektowaniu i dostarczaniu innowacyjnych systemów dla największych ikon świata motoryzacji, od legendarnego Astona Martina po kultowe Porsche.
Poniżej znajdziesz krótki opis techniczny każdego typu układu wydechowego. Konkretna oferta dla Twojego samochodu zależy od roku produkcji i przeznaczenia. Dla nowoczesnych samochodów z filtrami GPF oferujemy prawie wyłącznie systemy AXLE-back i GPF-back, natomiast dla starszych samochodów możesz zamówić również układy AXLE-back lub CAT-back.
Oferta układów wydechowych obejmuje tylko niewielką część samochodów dostępnych na rynku. Są to prawie wyłącznie auta z silnikami benzynowymi i zazwyczaj są to bardziej sportowe wersje danej marki. W przypadku BMW znajdziesz u nas produkty dla większości klasycznych modeli benzynowych. Jeśli więc nie możesz znaleźć w naszym sklepie układu wydechowego dla swojego samochodu, to po prostu taki układ nie istnieje. Głównymi przyczynami są bardzo wysokie koszty projektowania i homologacji (proces homologacji kosztuje 40 tys. euro), w związku z tym wybór konkretnych samochodów musi być podyktowany względami ekonomicznymi. Jeśli jednak jesteś właścicielem samochodu w wieku do 2 lat i jest to mocniejsza wersja benzynowa, to lepiej napisz do nas. Najprawdopodobniej układ ten jest już w przygotowaniu. W naszej ofercie znajdziesz układy dla większości modeli benzynowych BMW, Mini, wersji S i RS Audi, najmocniejszych hatch-backów i kombi, popularnych SUV o wysokich osiągach itp. Jednak z powodów opisanych powyżej raczej nie znajdziesz tutaj produktów dla samochodów popularnych marek z mniejszymi silnikami. Zawsze jednak lepiej się upewnić, wyjątek potwierdza regułę :)
Są to kluczowe, samodzielne sekcje końcowe wydechu, które są najważniejszymi elementami układu wydechowego i stanowią trzon oferty REMUS. Dla najbardziej popularnych modeli samochodów oferujemy nawet kilka rodzajów tłumików, w zależności od lokalizacji końcówek – tylko z jednej strony jak w oryginale lub z obu stron (wyjątkowo pośrodku). Co czyni ten produkt wyjątkowym, to możliwość dopasowania go do Twoich preferencji. Możesz samodzielnie wybrać design końcówek, spośród kilku dostępnych typów i materiałów. Układy typu AXLE-BACK prawie w 100% przypadków posiadają niezbędną homologację. Jeśli jest inaczej, jest to wyraźnie zaznaczone.
Jest to ten sam rodzaj układu wydechowego – czyli tłumik końcowy, ale dodatkowo rozszerzony o rury prowadzące do filtra cząstek stałych (GPF) samochodów z silnikami benzynowymi. Stąd też nazwa „GPF-BACK”. Fizycznie rury układu kończą się w pobliżu środka podwozia – w zależności od konkretnej lokalizacji w danym modelu. Filtry cząstek stałych w samochodach benzynowych – określane jako GPF – zostały powszechnie wprowadzone powszechnie od jesieni 2018 roku, więc mówimy o układach dla wszystkich obecnych samochodów. Dla niektórych modeli aut w naszej ofercie znajdziesz zarówno układ typu AXLE-BACK (tj. tylko tłumik końcowy), jak również GPF-BACK – w takim przypadku chodzi o przedłużenie układu (rury) między sekcją tylną a filtrem cząstek stałych
Jest to prawie kompletny układ wydechowy zawierający, oprócz sekcji tylnej (identycznej z wersją AXLE-BACK), również sekcję przednią układu wydechowego - tj. rury lub tłumiki przednie. To właśnie wybór typu sekcji przedniej (o ile taka wersja jest dostępna dla danego samochodu) może mieć istotny wpływ na brzmienie, osiągi i, niestety, również na homologację. Jeśli więc wybierzesz rurę przelotową (wersję wyścigową – racing) zamiast rezonatora (lub tłumika przedniego), sekcja ta nie może posiadać oficjalnej homologacji. Zazwyczaj jednak oferowany jest wariant homologowany. W przypadku samochodów z silnikami benzynowymi, które są już wyposażone w filtry GPF (tj. od połowy 2018 r.), montaż kompletnego układu CAT-back oznacza usunięcie filtra GPF. Taki krok nie jest oficjalnie legalny dla pojazdów wyprodukowanych po 6/2018 – samochód nie spełnia wtedy norm emisji spalin i może być używany wyłącznie do celów wyścigowych. Rozwiązanie to jest jednak dostępne tylko dla kilku samochodów sportowych, w pozostałych przypadkach nie jest oferowane w standardzie.
Rozwiązanie „od turbo do tyłu” oznacza praktycznie cały układ wydechowy wraz z katalizatorem. Jest to zatem kompletny układ, którego sekcja końcowa i tylna są zawsze identyczne z wersją CAT-BACK, jednak system dodatkowo rozszerzony jest o katalizator sportowy o większej przepustowości, często zawierający również rury kolektorowe (w zależności od rodzaju konstrukcji danego samochodu). Układ typu TURBO-BACK ma już znaczący wpływ na osiągi silnika, dzięki znacznie zwiększonej przepustowości. Oficjalnie jednak nie jest już możliwe uzyskanie homologacji ze względu na przekroczenie poziomu hałasu. Jednak wartość ta nie jest oficjalnie mierzona na stacjach kontroli pojazdów, więc decyzja należy tylko do Ciebie i zależy ona również od sposobu użytkowania Twojego auta.
Ten kompletny układ jest dostępny tylko dla najpopularniejszych modeli samochodów, takich jak Skoda Octavia III, RS, VW Golf, Seat Cupra, większość modeli BMW, ale także dla kilku modeli samochodów innych producentów.
HOMOLOGACJA – zawsze gwarantowana:
Tłumiki końcowe montowane oddzielnie są zawsze homologowane zgodnie z odpowiednim certyfikatem ECE-R Komisji Europejskiej. Homologację można rozpoznać po znaku „e” w kwadratowym polu. Obok litery „e” znajduje się numeryczny kod kraju, w którym tłumik został homologowany. Homologacja ta sprawdzana jest przez niektóre stacje kontroli pojazdów, a także gwarantuje naprawdę delikatny dźwięk w „niższych” trybach. Informacje na temat homologacji zawsze znajdziesz w naszym sklepie. Obecność lub brak homologacji można sprawdzić na samym tłumiku, patrząc od dołu. Więc na badaniu technicznym nie musisz martwić się o żadne dodatkowe papiery i dokumenty!
Części bez homologacji: Dla niektórych pojazdów oferujemy alternatywne wersje „wyścigowe”, które nie posiadają już rezonatora (np. rura przelotowa zamiast tłumika), co znacznie zwiększa poziom hałasu całego układu.
KONSTRUKCJA I DESIGN – 100% stal nierdzewna / tytan – zawsze atrakcyjne wykonanie i luksusowy wygląd
DESIGN NA MIARĘ TWOICH POTRZEB – szeroki wybór końcówek z opcją zmiany położenia
PROFESJONALNIE DOSTROJONY DŹWIĘK -> sportowy, ale przyjemny nawet podczas dłuższych podróży:
OSIĄGI:
WAGA:
RABAT 7% NA POWERBOX przy zakupie razem z układem wydechowym
Więcej informacjiRABAT 16% NA PEDAL BOX przy zakupie razem z Power Boxem
Więcej informacji