Oficjalny dystrybutor dla branży AUTO i MOTO na terenie Polski
Niemiecka firma HJS jako jedyna na rynku w tym segmencie posiada kompetencje zarówno dostawcy, jak i dewelopera bezpośrednio dla największych firm motoryzacyjnych, ale jest również certyfikowanym dostawcą dyscyplin FIA Motorsposrt. W ten sposób doskonale łączy oba światy - legendarną wiązaną produkcję podstawową oraz świat profesjonalnych sportów motorowych i tuningu. W ten sposób HJS doskonale uzupełnia naszą ofertę REMUS. Wymiana oryginalnej części emisyjnej na część HJS (wydajny katalizator lub wydajny katalizator + GPF) zapewni znacznie bardziej atrakcyjny dźwięk, a także zauważalny wzrost mocy o 15-35 KM. Wszystko to przy zachowaniu czystości emisji, homologacji ECE-R 103, bez ryzyka utraty gwarancji, a także bez konieczności modyfikowania jednostki sterującej pojazdu w jakikolwiek sposób! Jest to zatem świetny "doping" nie tylko naszych systemów wydajności REMUS (i wszystkich innych), ale także świetne rozwiązanie, gdy jest instalowane osobno. Sprawdź nasz katalog, aby dowiedzieć się, czy mamy również ofertę dla Twojego samochodu.
DŹWIĘK - znaczna poprawa dźwięku jest dla nas największą korzyścią. I to nie tylko w przypadku naszych układów wydechowych REMUS, w których HJS działa jak genialny i legalny środek dopingujący, ale sensowne jest montowanie ich osobno przy zachowaniu oryginalnego układu. Może to być rozwiązanie dla wielu właścicieli i zwykłych samochodów klasy executive, takich jak obecny VW Passat, Superb 2.0 TSi, BMW 840ix itp. Dźwięk jest znacznie pełniejszy, gęstszy i po prostu ciekawszy, jak przystało na mocny silnik benzynowy. Dźwięk będzie przyjemny, ale nie irytujący. Przykłady można znaleźć na poniższych filmach.
PARAMETRY WYDAJNOŚCIOWE - znacznie większa moc i moment obrotowy - w przypadku silników, z którymi mamy do czynienia jest to zazwyczaj +20-30 KM i około 20-30 Nm. Oczywiście wszystko zależy od konkretnego modelu, ale średnio można spodziewać się takich wartości. W parze z tym idzie lepsza reakcja przepustnicy i ogólnie bardziej charakterne osiągi. Poniżej znajduje się wykres z początku naszego M2 G87. Ten egzemplarz ma deklarowany przebieg 460 tys. km. Po zamontowaniu katalizatorów HJS + dolotu EVENTURI + systemu REMUS GPF-back (czyli od filtrów do tyłu) na hamowni w Powerchip w Brnie zmierzono 527 KM! A przyrost mocy był nawet nieco większy, ale pomiar został przerwany przez ogranicznik prędkości przy 250 km/h. Miało to miejsce przy 6700 obr/min. Tak więc moc bez ogranicznika wynosiłaby około 535 KM. Same katalizatory HJS w przypadku silników S58 to zawsze +30-35 KM.
Dla silników BMW B58 około +25 KW, dla silników VW 2.0 TSi około +20-25 KW.
HOMOLOGACJA - BRAK WPŁYWU NA EMISJĘ I NA GWARANCJĘ FABRYCZNĄ - wpływ na emisję jest zerowy, a dzięki homologacji zgodnej z przepisami fabrycznymi i wymogami normy UE ECE-R 103 można spać spokojnie (wszystko technicznie wyjaśnione poniżej).
KOMPETENTNI DOSTAWCY DO SAMOCHODÓW I DO DYSCYPLINY FIA MOTORSPORT - Dział Standardowych Części OE jest jednym z głównych graczy wśród producentów systemów emisji spalin bezpośrednio dla producentów samochodów, więc niewielu ma większe know-how. W dziedzinie sportów motorowych HJS jest aktywny w najwyższej lidze - jest dostawcą dla większości dyscyplin FIA, w których części również podlegają ścisłej homologacji emisji. To tutaj powstaje doświadczenie, które przekłada się na funkcjonalne części dla entuzjastów takich jak my, przy jednoczesnym poszanowaniu wszystkich wymogów prawnych.
Na filmie bezpośrednio od HJS widzimy porównanie standardowego Golfa 8 GTi z Golfem 8 GTi po zamontowaniu homologowanej rury spustowej HJS, która nadal zawiera filtr GPF, ale ma katalizator 200 CPSI.
Celem wymiany jest znacznie bardziej atrakcyjny dźwięk i wyższa wydajność, jak opisano powyżej. Osiąga się to poprzez optymalizację przepływu i zwiększenie przepustowości katalizatora i ewentualnie filtra GPF (wszystkie te czynniki wpływają na ich działanie, co zostanie wyjaśnione później).
Przepustowość zwiększa się poprzez "rozrzedzenie" struktury rdzenia katalitycznego, przy użyciu gęstości 200 lub 300 CPSi - w ludzkim żargonie, liczba otworów na cal kwadratowy (tj. to, co widać na powierzchni 2,5 x 2,5 cm). Oryginalne części mają tę gęstość zwykle około 500-700 CPSi. Filtry GPF są podobne w zasadzie, tylko tutaj kanały są zamknięte, aby wychwytywać ciała stałe (sadzę, a następnie popiół z ich spalania), a każdy kanał ma również własną porowatość do pracy. Wszystko to przy zachowaniu zdolności emisyjnej.
Zastosowane rurki mają również zauważalnie większą średnicę niż oryginalne kanały - zwykle 76 mm w samochodach koncernu zamiast oryginalnych 60 i 65 mm
Dzięki zastąpieniu części HJS, ciśnienie wsteczne tych części jest znacznie zmniejszone, które spada o kilkadziesiąt procent w porównaniu do stanu fabrycznego przy prędkości obrotowej (jest to pożądane w silnikach z turbodoładowaniem, w przeciwieństwie do silników atmosferycznych, w których wszystko jest znacznie bardziej skomplikowane). Skutkuje to korzyściami opisanymi powyżej.
ALE UWAGA - ten spadek efektywnej powierzchni katalizatora oznaczałby, że pojazd nie byłby zgodny z normami emisji spalin bez dalszych środków, ponieważ "chemiczny plac zabaw", na którym mogą zachodzić reakcje chemiczne osadzonej platyny z przepływającymi gazami (eliminując toksyczne węglowodory i tlenek węgla), jest teraz mniejszy. Dlatego nasycenie platyną (i innymi metalami, takimi jak rod i pallad) jest znacznie większe w HJS, aby zrekompensować ten spadek powierzchni aktywnej. Ale ponieważ cena platyny wynosi 60% wartości złota, logiczne jest, że cena tych części zawsze wynosi dziesiątki tysięcy złotych.
W przypadku sportowych filtrów cząstek stałych sytuacja jest nieco prostsza, HJS musiał po prostu mieć unikalne rdzenie filtrów wykonane z większymi kanałami.
Twój system emisji spalin jest zatem tak samo wydajny jak oryginalny.
Jeśli jesteś zainteresowany tą kwestią, skontaktuj się z nami. Zachęcamy również do odwiedzenia naszej strony internetowej www.dpf-cat.cz, gdzie sprzedajemy nowe standardowe katalizatory i filtry DPF, a także zajmujemy się ich profesjonalnym czyszczeniem.
Klasyczny tuner powie: dlaczego miałbym robić coś na pół gwizdka i płacić za to dziesiątki tysięcy? Pozbędę się katalizatora i oczywiście filtra GPF całkowicie.
Pomijając kwestię emisji spalin, usunięcie katalizatora to dźwiękowe samobójstwo pod względem jakości dźwięku. Dzieje się tak, ponieważ w ten sposób zabijasz istotną LAMINARNĄ TRANSMISJĘ, która jest kluczem do wysokiej jakości gęstego i kolorowego dźwięku.
Z drugiej strony, jeśli pozbędziesz się katalizatora i ewentualnie GPF, nie tylko poziom hałasu znacznie wzrośnie, ponieważ ciśnienie wsteczne znacznie spadnie, a dodatkowo, z powodu braku rdzenia katalizatora, który kieruje przepływem, gazy będą "odrywać się" od ścianek rury, tworząc teatralne kakofonie dźwiękowe i typowe "blaszane" odczucie poruszającego się żelaza. Ten rodzaj dźwięku jest znienawidzony przez zdecydowaną większość sąsiedztwa i jest powodem niechęci zwykłych ludzi do nas, "petrolheadów". Obiektywnie rzecz biorąc, taki dźwięk jest daleki od czegokolwiek, co można by uznać za symfonię silnika spalinowego.
Inwestycja w katalizatory HJS i rury spustowe jest rzeczywiście wysoka, ale oprócz tego, że nigdy nie musisz się martwić o represje ze strony organów kontrolnych (policja, STK) gdziekolwiek i kiedykolwiek po UE, otrzymujesz dźwięk, który budzi szacunek i kciuki w górę, a nie kpiny i nienawiść....
Kompletny asortyment można znaleźć standardowo w naszym katalogu w tej samej kategorii co układy wydechowe REMUS. Jeśli nie znajdziesz części do swojego samochodu w katalogu, nie istnieją one dla Twojego samochodu.
Aby uzyskać dostęp do sklepu internetowego, zobacz TUTAJ
W przypadku Yarisa GR, HJS oferuje nie tylko sportowy katalizator, ale także HOMOLOGOWANY system GPF-back - jedyny taki na świecie. Wynika to z faktu, że na rynku nie ma homologowanego systemu dla Yarisa ze względu na pewne perypetie prawne. Ale dzięki homologacji systemu emisji spalin przez HJS, stworzono "dach" dla samego układu wydechowego. Mamy ten system w magazynie od końca października i będzie on również dostępny do odsłuchu w naszym samochodzie służbowym.